Radarele fixe, reactivate?

Radarele fixe, reactivate?

Atentie soferi! Alaturi de cele opt radare nedetectabile amplasate pe masinile Serviciului Politiei Rutiere Salaj, s-ar putea ca, in scurt timp, pe drumurile judetului sa fie reactivate si cele sase camere fixe de supraveghere a traficului rutier, puse in stand-by inca din 24 aprilie 2009. Noile prevederi legislative privind parteneriatul public-privat introduce in legalitate functionarea acestor aparate radar.

Cele sase radare fixe amplasate pe drumurile judetului Salaj precum si cele din intreaga tara ar putea fi reactivate dupa ce, la finele lunii aprilie 2009, au fost scoase din functiune pe motiv ca sunt ilegale. Seful Directiei Politiei Rutiere din Romania, Lucian Dinita, sustine ca legea privind parteneriatul public-privat permite, in prezent, reactivarea acestor camere de supraveghere a traficului rutier, si ca va face demersurile pentru a fi repuse in functiune legal pana la finele acestui trimestru. Potrivit acestuia, repornirea aparatelor radar, care, de altfel, indeplinesc din punct de vedere tehnic conditiile impuse de Uniunea Europeana, va duce la o scadere a numarului de evenimente in trafic.

De aceeasi parere este si seful Serviciului Rutier din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean Salaj, comisar sef Vasile Sabau. Acesta ne-a declarat, ieri, ca eficienta amplasarii radarelor fixe in punctele negre de pe soselele judetului a dus la scaderea numarului de accidente de circulatie precum si a urmarilor acestora. Sunt de acord ca radarele fixe de supraveghere a traficului rutier sa fie activate, insa in conditiile legii. De cand au fost introduse, pe drumurile judetului, cu precadere in zonele in care au fost amplasate aparatele radar, a scazut numarul de accidente de circulatie, a precizat comisarul sef Sabau.

In urma cu aproximativ trei ani, o societate privata din judetul Cluj a amplasat la nivelul judetului nostru sase aparate radar fixe, in baza contractelor incheiate cu consiliile comunale Zimbor, Bobota, Bocsa, Ileanda, Galgau si Sanmihaiu Almasului. Conform clauzelor contractuale, primariile primeau aproximativ 40 la suta din incasarile din contravaloarea amenzilor aplicate, iar restul reveneau firmei clujene. Un rol important le revenea si politistilor. Conform unui acord incheiat de reprezentantii societatii private si cei ai Inspectoratului General al Politiei Romane, oamenii legii monitorizau inregistrarile radarelor fixe, pe baza carora intocmeau procesele verbale de contraventie.

Astfel, de la pornirea radarelor fixe, de la finele anului 2008, si pana la scoaterea lor din functiune, in data de 24 aprilie 2009, la dispeceratul din cadrul Inspectoratului de Politie Judetean (IPJ) Salaj au fost inregistrate in total peste 22.000 de abateri de la regulile de circulatie. Dintre acestea, au fost trimise aproximativ 16.000 de cereri de identificare (pentru declararea numelui soferului care a condus in momentul constatarii contraventiei) si s-au intocmit peste 6.000 de procese verbale de contraventie. Amenzile platite de soferii indisciplinati din trafic s-au ridicat la cateva zeci de mii de lei.

Radarele fixe au fost scoase din functiune pe motiv ca sunt ilegale. Doi dintre primarii salajeni au fost sanctionati ulterior cu amenzi in valoare de cate 70.000 de lei fiecare, in timp ce restul au primit doar avertismente. Primarul comunei Bobota, Aurel Sarca, unul dintre edilii amendati, nu a facut prea multe comentarii referitor la acest subiect, rezumandu-se sa spuna ca este sceptic in privinta reluarii relatiei cu societatea privata clujeana.

Daca vor fi reactivate, soferii care tranziteaza drumurile judetului Salaj vor trebui sa respecte cu strictete regulile de circulatie pentru a nu se trezi cu sanctiuni contraventionale.

Leave a Comment